ASSALAMUALAIKUM...pembuka bicara,moga segala perkongsian mendapat redhaNYA & berada di bawah bimbingan CiNtaNYA..

Friday, 14 June 2013

Gubahan Kasih Sayang

Aiiiii...you alls...chat x?

by the way...di sini nak berkongsi pengalaman mengubah buah.Sy mnat sngt mngubah cume x bape kreatif...sekadar suke2 nk mengisi masa dgn benda yg bermanfaat.Sy & sorg shabat sy Nik Nur Solehah sepakat untk same2 msok dlm pertandingan mengubah buah.Perasaan ingin mencuba itu berbuak-buak walaupun diri ini tak sehebat org laen tapi peluang yg ade jgn di tolk so manfaatkn. Kalah & menang biaseLah adat permainan. Pertandingan ini diadakan sempena mnggu al-Quran Sunnah fakulti ku...
Di sini ku selitkn beberapa gambar---->


ini lah memori terindah...(*_*)


ini lah hasil gubahan kami


gubahan yg mendapat tempat pertama


sweet memories

mase gubah buah nie..akibat kesuntukan mase, pisau yg aku gunakan terhiris tgn ku sndiri...perhhhh..
darah menitik2..aku jady x keruan kerna aku takut darah...pisau 2 mmg berbisa..

Alhamdulillah kami berjaya jugak mendapat tempat dlm pertandingan ini tapi bkn johan lah...
naib johan...kerna johan di sandang oleh suami isteri..diowg kreatif cgt..



haaaaaa...nie hadiahnye

WEBSITE KU...

ini adalah hasil karya ku & kak g kesayanganku..
bile ambek bidang yg ad kaitan ngn multimedia..so bersiap sediaLah anda untk memerah otak
menjadi sowg yg kreatif kerna zman skrg bnyk saingannya,,,
berusaha awatif,,,ku selalu memujuk diriku supaya jgn ad sifat "M"
sesungguhnya ape yg Allah telah tetapkn di sebaliknya ad hikmah yg tersembunyi..
seronok kalau kita dah pndai main ngn photoshop...kite kena berjinak2 dgnnya
usaha tangga kejayaan...FIGHTING!!!

ini antara website yg ku hasilkan..
website tntg cupcake..al-maklumlah pernah bekerja di kedai kek so aplikasi ke dlm websitelah.









tadaaaa.....ini lah dy karya "3B" Budak Baru Belajar...

Kenangan

Assalamualaikum sahabatII sekalian...

Tiba-tiba pulak mlm ini terasa gtal tgn ckit nk menaip..
teringat kembali detik-detik lampau..kenangan yg pernah ku coretkn---->
yaaaa...sume itu mengejarku erti kehidupan, pengalamanLah yg mengajarku erti dewasa
tanpa pengalaman hidup ibarat "kereta yg tidak bergerak" oppppsss...pepatah sndiri la pulk..
hidup sunyi tanpa rencah2 nya..pahit & manis itu lah rencah kehidupan yg mematangkan kite
segala kenangan yang terlakar akan ku ingat di setiap inci hidupku..

pada bulan yg lalu--->
pada sebelah siangnya aku agak bz dengan kerjaku mencari bhan2 untk menyiapkan assgment "DAKWAH"
aku & shabat2 tlh menyewa kereta untk pergi ke UKM...alhamdulillah semuanya berjalan dgn lancar
setibanya di sna aku & shbat amat teruja sekali kerna apa yg di ingikn ad di dpan mate...wahhhhh..
bertimbun2 kitab yg kami ambil sebagai rujukan. Setelah selesai semua kami pun bercdang untk pulng.
sebelum balek ke USIM ape agy bergambar laaaa...huhuuuuu...(*_*)


merenung ke luar jendela...
melihat kebesarannya..
mensyukuri segala nikmat yg di kurnia...lalaalaaa

nie la akak comeiii..nak ngorat boley..hehee

pada sebelah malamnya pulk--->
aku di pelawa oleh seorg akak senior untk msok pertandingan "Busana Muslimah"
pada mulanya aku menolak tapiii bila di ajak bekali-kali, ape agy msok jeela walaupun pada hakikatnya
tulang empat kerat ku nie x larat..rezeki jgn ditolak maut jgn dicari..kuiiii2

nie antara peserta yg menyertai

 sempat agy ber"GWIYOMI" pulk..(^_^)


Karyaku

IMAGE COMPOSITION>>


image yang kat dlm ini digabungkan...so ini lah hasilnya

TEXT EFFECT >>




HEADER >>

In sha Allah...lepas nie kna usha lebih keras agy,,,moga segala impian ku tercapai..(^_^)

TYPOGRAPHY

Assalamualaikum w.b.t

Alhamdulillah...ucapan syukur ke hadrat illahi kerna masih lagi mengurniakan nikmat untuk saya bernafas..
asenya lame sudah tidak melihat blog kesayanganku ini...dah bersawang   (-_-) alahaaaiiiii ciannye...
apekan daya ku hanya mnusia biase...al maklumlah terlalu bz lah katekn kalah PM gituuu...heheee..(^_^)
ok...kali ini saya hanya nak berkongsi dgn anda sume hasil kerja & karya sy yg tidak seberapa..budak baru belajar katekn...ok...sila la lihat & komen..

            TYPOGRAPHY WAJAHKU SENDIRI

SEBELUM

Haaaaaaa....nie la hasilnya (*_*)




Friday, 22 March 2013

Tiada yang kekal Abadi...

RiNdu..

 "Ummi...."

Al-Fatihah buat ratu hatiku




Di lubuk hatiku yang paling dalam,,,aku hanya insan biasa yg tak bisa lari dari rasa ini...rasa rindu yg teramat-amat rindu pada arwah ummiku yang pling aku sayang...dialah segalanya bagiku...perginya meninggalkan ku di saat aku maseh memerlukannya , di saat aku maseh mahukan belaiannya , di saat aku maseh terapung-apung mencari sinar hidup ini...Perginya insan yg bergelar ibu dalam idupku pada tanggal 20 Julai 2005 , Rabu..pukul 2.45.Mengimbau kembali detik lalu ,ketika itu umurku 12 tahun ,pada hari itu arwah menghantar aku dan adikku ke sekolah dengan menaiki motosikal...maseh terngiang-ngiang lagi pesanan terakhirnya padaku...
"angah,,,belajar rajin-rajin...belajar sungguh-sungguh...jaga adik elok2" aku tidak tahu inilah kalam terakhir darinya padaku...sungguhku tak sangka
sebelum itu arwah bertanya pada adikku...adik nak satay ikan tak..tapi aku yg menjawab pada arwah..." tak payah la ummi...dah lewat pengawas dah tunggu kat pagar tuuu " rupa-rupanya arwah membeli..dia simpan di dalam poket bajunya...untuk anak tersayangnya...itulah kaseh seorang ibu yang tak pernah lupakan anaknya...seusai hantar aku dan adikku ke sekolah...ketika dalam perjalanan pulang ummiku kemalangan,,,
TIDAK......TIDAK....TIDAK....jiwaku merintih...jiwaku menangis...

ketika aku sedang belajar...datang seorang wanita berjumpa dengan ustazku..aku pown tidak tahu sapa..

tiba2 namaku di panggil Awatif Husna...aku tidak mengerti,,,,tapi yang pasti aku mendengar sedikit butir bicaranya dengan ustazku...kemalangan...haaahhhhhhh...walaupun tidak jelas mutiara jernih mula mengalir dari tubir mataku..tak bisa aku menahannya .Dalam perjalanan menuju ke hospital..aku mendengar perbualan
dua orang wanita yg membawaku...mengatakan ummiku kemalangan...yang aku dengar kakinya patah,,,tersayat hatiku mendengar..apa yg mampu aku lakukan hanyalah berdoa padaNya....Ya....berdoa padaNya...pada masa itu tidak putus2 doa dariku...Doaku : " Ya Allah..kau panjangkan lah usianya..jangan kau ambik nyawanya ketika aku maseh lagi tidak sedia Ya Allah " tidak putus2 al-fatihah yang menitir di bibirku ketika itu...setibanya aku di hospital itu..aku mencari..dan terus mencari di manakah insan yg telah melahir ,menyusu serta mendidikku...ketika aku keluar dari kandunggannya,,,aku berlari-lari..aku terlihat kelibat ayahku...ayahku menangis teresak-esak...tidak pernah aku melihat air matanya...pertama sekali dalam hidupku aku melihat mutiara jernih yang membasahi pipi ayah tercintaku...doktor memanggil ayahku..tapi aku jugak masuk ke ruang itu..aku nampak X-RAY yang dipaparkan oleh doktor di bahagian kepala arwah...aku mahu mendegar perbualan mereka ttpi doktor tidak membenarkannya...aku pown keluar dari ruangan itu mencari arah yang entah ke mana,,,aku meraung-raung...memanggil UMMI...UMMI...UMMI.. apalah yang aku tahu ketika itu...aku maseh mendambakan kasehnya..

Dalam hatiku,,,berdoa dan terus-terusan berdoa supaya Allah tidak menggambilnya dariku...tapi siapakah aku...Allah lebih menyayanginya...aku mendapat tahu arwah tidak dapat di selamatkan lagi...kuasa Allah..sape kita sebagai makhluknya yang mahu mempertikaikan,,,ayahku menangis teresak2 begitu jualah aku...yg kerdil ini...ketika itu aku berlari mendekati sekujur tubuh yang kaku itu...arwah koma beberapa jam sebelum meninggalkanku...aku menangis di pangkuannya..ayahku tidak berhenti menuturkan kalimah  "LAILLAH HA ILLALLAH " walaupun koma aku yakin dia boleh mendengarnya..tapi aku yg maseh jahil ketika itu hanya menangis..arwah ummiku di langgar oleh seorang budak sekolah menengah yg menaiki motosikal juga,,,tapi budak itu hanya cedera ringan tapi...ummiku terpelanting di tengah-tengah jalan raya...Ya Allah...mendengarnya hatiku jadi sayu...di bahagian kepala arwah pecah...dadanya retak...kakinya patah...arwah menghembuskan nafas terakhirnya pada pkul 4 lebih...


aku mengerti semua yg hidup pasti akan pergi jua...kerna" mati itu pasti " semua itu rahsia Allah..terimalah dengan redha ketentuanNya...pasti ada hikmah di sebalik ketentuannya...



"Patutkah manusia menyangka bahawa mereka akan di biarkan dengan hanya berkata, "Kami beriman", sedangkan mereka tidak di uij (dengan sesuatu cubaan)? Dan demi sesungguhnya! Kami telah menguji orang yang terdahulu daripada mereka, maka (dengan ujian yang demikian), nyata apa yang diketahui Allah tentang orang yang sebenar-benarnya beriman dan nyata pula apa yang diketahi-NYA tentang orang yang berdusta " -
                                                                                                         [Surah Al-Ankabut :2-3]          

p/s : buat semua yang maseh lagi mempunyai ibu bapa...hormatlah mereka ,jagalah hati mereka...balas lah pengorbanan mereka selagi mereka tidak menutup mata ...jangan nanti Allah sudah menjemput mereka baru kita menyesal,,,




Tuesday, 12 March 2013

Penghargaan Buat SeseorAng...

nak bagi penghargaan kpd sesowg nie....

pic nie ade sowg bff tlg editkan....

thankz a lot...

heheeeeee....